| جميع الحقوق محفوظة © |

Mercedes-Benz EQC 4x4-2 Concept (2020)

مفهوم مرسيدس بنز EQC 4x4-2
المظهر الانفعالي ، الراسخ على الأراضي الوعرة وبتكنولوجيا موجهة نحو المستقبل: تُظهر EQC 4x4² أن كهربة مرسيدس-بنز تذهب إلى أبعد من شبكة الطرق. قام فريق صغير من المطورين المتخصصين بإنشاء هذه المنصة التكنولوجية القابلة للقيادة على أساس EQC 400 4MATIC. تشمل المزايا التقنية محاور البوابة متعددة الوصلات بالإضافة إلى إنتاج صوت قوي في الداخل والخارج. تتحول المصابيح الأمامية إلى "مكبرات صوت" ، لأنها تعمل أيضًا كمكبر صوت في نفس الوقت.

سيارة EQC 4x4² هي سيارة كهربائية متطرفة. ترغب مرسيدس-بنز في اختبار الحدود مع هذه السيارة ، وإظهار أن التنقل الإلكتروني ليس فقط في المناطق الحضرية ، ولكن أيضًا على الطرق الوعرة التي يمكن تصورها. تم تطوير السيارة الفريدة من قبل فريق متعدد الأقسام تحت التطوير ، مهندس يورغن إيبرلي ، والذي وضع بالفعل E 400 All-Terrain 4x4² على عجلاتها المرصعة. "هدفنا هو الجمع بين الفخامة الحديثة والاستدامة والجاذبية العاطفية. تُظهر EQC 4x4² كيف يمكن أن يكون التنقل المستدام ممتعًا. هذا هو المكان الذي يتم فيه نقل التكنولوجيا الفائقة للتنقل الكهربائي وتجربة العملاء المثيرة للاهتمام إلى الجبال ، بفضل MBUX و over the - تحديثات الهواء. لتوضيح الأمر بإيجاز ، فإن الفخامة الكهربائية التقدمية تسير على الطرق الوعرة "، كما يقول ماركوس شيفر ، عضو مجلس إدارة Daimler AG و Mercedes-Benz AG المسؤول عن مجموعة Daimler Group Research ومدير عمليات سيارات Mercedes-Benz. "تظهر هذه الدراسة القابلة للقيادة بوضوح أنه جنبًا إلى جنب مع شغفنا بالتنقل الإلكتروني ، فإننا في مرسيدس بنز نطالب بقوة بالريادة في هذا القطاع وسنزيد من الجاذبية العاطفية لهذا القطاع في المستقبل."


Mercedes-Benz EQC 4x4-2 Concept
Emotive appearance, sure-footed on rough terrain and with future-oriented technology: the EQC 4x4² shows that electrification at Mercedes-Benz already goes farther than the road network. A small team of dedicated developers has created this drivable technology platform on the basis of an EQC 400 4MATIC. The technical highlights include the multi-link portal axles as well as the production of a powerful sound in the interior and exterior. The headlamps turn into "lampspeakers", because they also function as a loudspeaker at the same time.

The EQC 4x4² is an electric car of extremes. Mercedes-Benz wishes to test the limits with this vehicle, and show that e-mobility is not just urban, but also conceivable off-road. The one-off was developed by a cross-departmental team under development engineer Jürgen Eberle which has already put the E 400 All-Terrain 4x4² on its studded wheels. "Our aim is to combine modern luxury and sustainability with emotional appeal. The EQC 4x4² shows how enjoyable sustainable mobility can be. This is where electromobility high-tech and an intriguing customer experience are transferred to the mountains, thanks to MBUX and over-the-air updates. To put it succinctly, electric, progressive luxury goes offroad," says Markus Schäfer, member of the Board of Management of Daimler AG and Mercedes-Benz AG responsible for Daimler Group Research and Mercedes-Benz Cars COO. "This drivable study clearly shows that alongside a passion for e-mobility, we at Mercedes-Benz lay a strong claim to leadership in this sector and will heighten the emotional appeal of this even further in the future."