| جميع الحقوق محفوظة © |

Mercedes-Benz 350 SE W116 (1972)

مرسيدس بنز 350 SE W116
في سبتمبر 1972 ، عرضت مرسيدس-بنز ليس فقط جيلًا جديدًا من سيارتها الفخمة الرائدة ولكن أيضًا اسمًا جديدًا - أصبحت سيارات السيدان تُعرف رسميًا باسم مرسيدس-بنز الفئة- S. كان الاختصار "S" لأفضل طرازات مرسيدس-بنز قيد الاستخدام منذ عام 1949. ولكن الآن ، أصبحت علامة "S" (التي يجب عدم الخلط بينها وبين السيارات فائقة الشحن في العشرينيات من القرن الماضي) شارة عائلة كاملة من السيارات. في عام 1993 ، تم توسيع التسمية لتشمل السيارات الأخرى في مجموعة سيارات مرسيدس بنز ، بدءًا من الفئة C والفئة E والفئة G.

قبل فترة طويلة من منح الفئة S التصنيف الرسمي لها ، ومع ذلك ، فقد تم ترسيخ سمعة علامة مرسيدس بنز التجارية في تقديم سيارات عالية الجودة مع التركيز على الفخامة والراحة والسلامة. يبدأ خط الأسلاف المباشر للفئة S في فترة ما بعد الحرب مع مرسيدس بنز 220 (W 187 ، 1951 إلى 1954). قبل الحرب العالمية الثانية ، كانت تشتمل على تراث غير منقطع للعديد من سلاسل الطرازات التي تم تطويرها بالتوازي والتي تعود إلى أصول علامة مرسيدس التجارية في أوائل القرن العشرين. أحد الأمثلة المبكرة والملفتة للنظر هو سيارة Mercedes-Simplex 60 حصان التي تم إطلاقها في عام 1903. يعد الطراز الذي كان في ذلك الوقت من أفضل الطرازات أحد أفضل المعروضات في مجموعة Mercedes-Benz Classic. كانت سيارة السيدان الأنيقة والفاخرة من عام 1904 ملكية شخصية لإميل جيلينيك ، بطل الرواية الرئيسي في قصة ماركة مرسيدس.


Mercedes-Benz 350 SE W116
In September 1972, Mercedes-Benz premiered not only a new generation of its flagship luxury-class vehicle but also a new name - the sedans were now officially known as the Mercedes-Benz S-Class. The 'S' abbreviation for top-of-the-line Mercedes-Benz models had been in use since 1949. But now, the 'S' (not to be confused with the supercharged cars of the 1920s) had become the badge for an entire family of cars. In 1993, the nomenclature was extended to include other cars in the Mercedes-Benz range, beginning with the C-Class, E-Class, and G-Class.

Long before the S-Class was given its official designation, however, the reputation of the Mercedes-Benz brand for offering high-end vehicles with an emphasis on luxury, comfort, and safety had been firmly established. The direct ancestral line of the S-Class begins in the post-war period with the Mercedes-Benz 220 (W 187, 1951 to 1954). Before the Second World War, it comprises an unbroken heritage of several model series that were developed in parallel and which date back to the origins of the Mercedes brand in the early 20th century. An early and eye-catching example is the Mercedes-Simplex 60 hp launched in 1903. The then top-of-the-range model is now one of the finest exhibits in the Mercedes-Benz Classic collection. The elegant and luxurious touring sedan from 1904 was once the personal property of Emil Jellinek, a key protagonist in the story of the Mercedes brand.