| جميع الحقوق محفوظة © |

McLaren Elva Gulf Theme by MSO (2021)

ماكلارين Elva Gulf Theme by MSO
عرضت شركة ماكلارين لصناعة السيارات الفاخرة الفاخرة لأول مرة شعار ماكلارين Elva Gulf Theme من MSO ، وهو احتفال بالعلاقة المتجددة بين ماكلارين وعلامة Gulf Oil التجارية ومثال آخر على كيفية إلهام التصاميم من تاريخ سباقات McLaren لعملاء العلامة التجارية المعاصرين

تظهر سيارة ماكلارين رودستر الفريدة بألوان الخليج الأزرق والبرتقالي لأول مرة في العالم في حدث Goodwood SpeedWeek لعام 2020 ، وهو حدث بث مباشر "مغلق" يجمع بين الماضي والحاضر والمستقبل في عالم السيارات ورياضة السيارات في Goodwood Motor Circuit في المملكة المتحدة.

أكدت شركتا ماكلارين والخليج مؤخرًا شراكة جديدة تجدد الاتحاد التاريخي بين العلامتين التجاريتين الذي نشأ في الستينيات ، وهو العقد الذي قامت فيه الشركتان بأول غزواتهما في رياضة السيارات. ظهرت العلامات التجارية الخليجية على سيارات ماكلارين Can-Am و Formula 1 و Indy من عام 1968 إلى عام 1973. وبعد عقدين من الزمان ، حملت سيارات McLaren F1 GTRs التي يديرها فريق العملاء GTC طلاء الخليج الشهير في سباقات GT العالمية ، بما في ذلك في Le Mans.

وبموجب الشراكة الجديدة ، ستتاح لعملاء ماكلارين أوتوموتيف الفرصة لتشغيل سيارات الخليج مباشرة من MSO. تتبع هذه السيارات المستوحاة من كسوة الوجه الشهيرة التي صممتها وأنتجتها MSO قبل الاتفاق على تجديد العلاقة. في الآونة الأخيرة ، تم الانتهاء من سيارة McLaren Senna GTR LM تكريمًا لسيارة McLaren F1 GTR رقم 24 التي احتلت المركز الرابع في سباق 24 Hours of Le Mans 1995 كواحدة من خمس سيارات عملاء مصممة من قبل MSO للاحتفال بسيطرة McLaren F1 على هذا السباق.

McLaren Elva Gulf Theme by MSO
Luxury supercar maker McLaren Automotive premiered the McLaren Elva Gulf Theme by MSO, a celebration of the renewed relationship between McLaren and the Gulf Oil brand and another example of how designs from McLaren's racing history are inspiring the brand's modern-day customers.

The unique McLaren roadster in blue and orange Gulf colours makes its world debut at 2020 Goodwood SpeedWeek, a 'closed-doors' live broadcast event bringing together the past, present and future of motoring and motorsport at the Goodwood Motor Circuit in the UK.

McLaren and Gulf recently confirmed a new partnership that renews a historic union between the two brands that originated in the 1960s, a decade when both companies made their first forays into motorsport. Gulf branding appeared on McLaren's Can-Am, Formula 1 and Indy cars from 1968 to 1973. Two decades later McLaren F1 GTRs run by customer team GTC carried the famous Gulf livery in global GT racing, including at Le Mans.

Under the new partnership, McLaren Automotive customers will have the opportunity to commission Gulf-liveried cars directly from MSO. These follow cars inspired by the famous facing livery designed and produced by MSO prior to the renewed relationship being agreed. Most recently, a McLaren Senna GTR LM paying homage to the #24 McLaren F1 GTR that finished fourth in the 1995 24 Hours of Le Mans race was completed as one of five MSO-designed customer cars celebrating the McLaren F1's domination of that race.